torsdag 20 oktober 2016

Dröm

I

ifrån ett katternas hus
tillsammans med Draken

bortförs jag

vid pokerbordet försvinner jag

och

gargamel äter mitt kön och jag äter kött
brännugnarna gör cellernas ensamhet outhärdlig

jag får bara en chans
ett hjälp i den blinda flickans fotsula


II

över djurkyrkogården i ljuset före gryningsljuset
besegrar precis småstenarnas kvicksand
finner ett flickhuvud urtäljt ur syrenen

III

du bor högst uppe på kullen
jag viskar att jag gärna bor där
tillsammans med zeldox


IV

när jag vaknar den andra festivaldagen
har alla gått vidare champangen är slut
den ensmma flickan drunknat i sjön

hon rycker inte längre men det ligger ett nytt videoklipp på youtube


V

jag vill gå tjugo meter hem till min mamma
men taggtråd och bräcktabäcken ligger i vägen
flickan vid min sida påstår att
objekt kan verka närmare än vad de är


VI

förfärade förolämpade högburna män
vakter drar undan mig och jag
har ännu inte fått veta om den
blinda flickan förstod mitt SOS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar