söndag 25 september 2016

Rubin

där krossade du mig och det föll färgglada bitar av plast över hela rummet

nu ser du i mig med ditt tredje öga
köttiga
psykadeliska färger smittar
som könssjukdomar

du täckte mina ögonhålor med
dina
psykopatiska smaker förgiftar
mig

du tuppjuckar
du tokrunkar
jag spyr


du öppnade rubinen med en fet konservöppnare

vandrar sidenvägen upp mot min lever

flyter som en kokad kräfta i floden

röd och död

du använder salt som glidmedel

jag är en korall i Mururoa
jag är ditt kall som man

du kunde haft vilket ansikte som helst
det var hatet som brann rött

banrét högt, i topp, som alltid
skeppet skunker, le, bara le

och där blixtrar porrfilmsleendet

där spottar du mig i munnen

där slipar du mina kanter

bränner bort det oönskade

Rubin möter Stål
hårt mot hårt

och vi kan andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar