torsdag 25 juni 2015

Gräl

- du har inte lagat mat.
- jag är inte hungrig, jag orkar inte.
- det säger du alltid!
- men jag är sjuk, älskling.
- kalla mig inte älskling.
- men du är min älskling.
- sluta patronisera mig, du ska alltid patronisera, alla tycker det.
- Vilka alla?
- Strunt du i det, älskling.
- Men du, du har inte visat ömhet och närhet på evigheter.
- Du äcklar mig.
- Men förlåt då.
- Nu gör du sådär igen.
- Hur?
- Patroniserar. Använder dina härskartekniker.
- Var inte barnslig.
- Titta! Barnslig? Du kan inte ens ställa dig och laga en simpel måltid.
- Jag ska, omedelbart.
- Skitsamma, jag är inte hungrig längre.
- Typiskt.
- Vad menar du?
- Det är inte roligt att göra dig glad, du är sur hela tiden.
- Men ursäkta då, jag jobbar faktiskt!
- Det är inte rättvist, du vet att jag är sjukskriven.
- Bla bla bla, get over yourself.
- Vem är det som patroniserar?
- Sådär gör du jämt.
- Hur?
- Tar min kritik och kastar den tillbaka i mitt ansikte stå för vem du är, du är patetisk!

- Din smutsiga lilla hora.
- Ursäkta?
- Jag sa, din smutsiga lilla hora!
- En gång till?
- Fuck you!
- Du, jag vet nog vad du sitter här hemma och gör, runkar till porr, din jävla impotenta bög.
- Haha, vilket lågvatten.
- Jävla gris.
- Nöff nöff.

1 kommentar: