fredag 27 februari 2015

sång till hippy

Är detta verkligen verkligt? 
Är det kanske inbillning? 
fast i ett ras 
ingen undgår realiteten 
öppna dina ögon 
se upp mot skyn och se 
jag är arm, en pojke, behöver inget gehör 
för jag gillar läget 
bara lite hög sådär lite låg 
och vart det blåser skiter jag i 

mor jag dödade en man precis 
mitt vapen mot hans huvud tryckte av 
och nu är han död 
morsan mitt liv började precis 
och sen gick jag bara och slängde det 
mamma det var inte meningen att du skulle bry dig 
om jag inte kommer tillbaka snart 
gå vidare, gå vidare som om ingenting egentligen räknas 

för sent min tid är här 
rysningar nedför ryggraden min kropp värker konstant 
tja, alla, jag måste dra 
lämna er därhän och möta det som är 
mamma jag vill inte dö men ibland så önskar jag att jag aldrig blivit född 

jag ser en liten siluett en man 
Jac Tracbac Jac Tracbac tar du en hambo? 

åskpil och blixt otroligt skrämmande 
Polhem Polhem, Hel - otroligt 

en arm pojke som ingen älskar 
ett fattigt barn en utslagen familj 
bespara honom livet detta monstrum 
gilla läget låter du mig va? 
Jahve! Nej vi lämnar dig aldrig 
låt honom bli Jahve vi släpper dig ej 
aldrig nej 
mamma marja låt mig vara 
Fan en djävul bara för mig 

så du tror att du kan stoppa mig spotta på mig? 
så du tror att du kan älska mig och sen lämna mig att dö? 
kärring du kan inte göra mig detta 
jag måste ut nu jag måste härifrån 

ingenting räknas alla vet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar