måndag 13 april 2015

Öppna din dörr

vi svälter tittar på varandra anfådda 
går stolt i våra vinterkappor 
bär kemiska dofter 
möter ett döende land bland pappersdrakar 
lyssnar efter fräscha lögner 
med överlägsna visoner om ensamma toner 
någonstans inuti någonting finns det ett rus 
en storhet vem vet vad som står ivägen för 
våra liv men jag designar min framtid på film i rymden 
tystnaden talar hemlighetsfullt 
allt 
allt 
Göteborg, Västergötland, Sverige 
Göteborg, Västergötland, Sverige 
över Nordiskahavet 
och jag är ett geni ett geni 
jag tror på Gud 
och jag tror att Gud tror på Kalle 
han är jag han är jag han är jag 
vi svälter tittar på varandra anfådda 
går stolt i våra vinterkappor 
bär kemiska dofter 
möter ett döende land bland pappersdrakar 
lyssnar efter fräscha lögner 
med överlägsna visioner om ensamma toner 
sjunger vårt rums sång med en spindelnäts nyckelharpa 
livet finns runt oss och i oss 
ett svar från Thomas diLeva raring 
öppna dörren för vintern 
låt vintern komma in 
låt vinterns bleka solstrålar nudda dig 
släpp in vintern 
släpp in vintern 
släpp in vintern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar